+1 против опытов на животных
Но заголовок темы не корректный. Опыты над животными и без этих изменений в закон в Украине легальны!!!
Суть законопроекта в том, что вместо запрета опытов (что никто и не собирался делать..

) - их предлагают систематизировать создав, списки организаций, которым можно проводить опыты, и снимают с государства ответственность за контроль над ними.
Дя тех, кто хотел бы разобраться в вопросе - ниже слева - статьи закона, справа - предлагаемые изменения.
[LEFT]Стаття 26. Правила поводження з тваринами, що
використовуються в наукових експериментах,
тестуванні, навчальному процесі, виробництві
біологічних препаратів
Використання тварин у наукових експериментах, біологічному
тестуванні, навчальному процесі допускається лише в разі, якщо
відсутня можливість заміни їх іншими альтернативними методами і
об'єктами.
Перелік альтернативних методів і об'єктів для використання
замість експериментальних тварин розробляється та затверджується
центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування
державної політики у сфері освіти і науки.
{ Частина друга статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5456-VI ( 5456-17 ) від 16.10.2012 }
Робота з експериментальними тваринами може проводитися за
наявності дозволу на проведення такого виду діяльності, що
видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує
державну політику у сфері наукової діяльності.
{ Частина третя статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5456-VI ( 5456-17 ) від 16.10.2012 }[/LEFT]
частину третю викласти в такій редакції:Робота з експериментальними тваринами з дослідною
(науково-дослідною) метою проводиться науковими установами
та вищими навчальними закладами, які включені до переліку
наукових установ, вищих навчальних закладів, які проводять
досліди на тваринах. Відповідальність за організацію роботи
з експериментальними тваринами та її результати покладається
на наукову установу та вищий навчальний заклад.;
[LEFT]{ Частину четверту статті 26 виключено на підставі Закону
N 5456-VI ( 5456-17 ) від 16.10.2012 }
До роботи з експериментальними тваринами допускаються особи,
які мають вищу медичну, ветеринарну, зоотехнічну, біологічну або
фармацевтичну освіту, здобуту у вищих навчальних закладах
III-IV рівнів акредитації.[/LEFT]
у частині п’ятій цифри і слова “III — IV рівнів акредитації”
замінити словами що здійснюють підготовку фахівців за рівнем
не нижче першого (бакалаврського) рівня вищої освіти відповідно
до Закону України “Про вищу освіту”
доповнити статтю після частини п’ятої новими частинами такого змісту:
До переліку наукових установ та вищих навчальних закладів,
які проводять досліди на тваринах, включаються наукові установи
та вищі навчальні заклади за наявності в них:
вольєра та/або біологічної клініки (віварію), розплідника або в разі
їх відсутності — договору про використання вольєра та/або біологічної
клініки (віварію), розплідника для проведення дослідів на тваринах;
наукового (науково-освітнього, науково-технічного, науково-виробничого
тощо) підрозділу відповідного спрямування;
затверджених науковою (науково-технічною) радою планів (програм)
наукових досліджень відповідного спрямування;
залучених для проведення дослідів на тваринах осіб з вищою медичною,
ветеринарною, зоотехнічною, біологічною або фармацевтичною освітою,
яким присуджено відповідно до Закону України “Про вищу освіту” ступінь
вищої освіти не нижчий бакалавра.
Перелік наукових установ та вищих навчальних закладів, які проводять
досліди на тваринах, складається в електронній формі та оприлюднюється
на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує
державну політику у сфері освіти і науки.
[LEFT] Процедури на експериментальних тваринах незалежно від їх
цілей, за яких можлива небезпека травмування тварин або заподіяння
їм гострих чи тривалих больових подразнень, проводяться в умовах
знеболювання.
Експериментальна тварина, яка вже використовувалася у
процедурі, може використовуватися в наступній процедурі лише після
відновлення її стану здоров'я до нормального та за умови, якщо:
під час нової процедури до тварини застосовується загальна
анестезія;
наступна процедура передбачає лише незначні втручання.
Забороняється використання в наукових експериментах,
тестуванні, навчальному процесі тварин, які важко переносять
неволю, закритий простір, дресирування.
Забороняється застосування:
девокалізації тварин (позбавлення хірургічним шляхом
можливості тварини видавати звуки);
травмуючих методів при відібранні з тварин клітин.
Забороняється проведення на тваринах демонстрацій у
навчальних цілях, якщо явища, що демонструються, можуть бути
показані на неживих об'єктах, у тому числі демонстрація
рефлекторної діяльності організму.
Під час проведення практичних робіт у навчальному процесі
забороняється вимагати від студентів виконання процедур, що
призводять до смерті або травмування тварин, якщо це суперечить
їхнім моральним або релігійним принципам. У цих випадках такі
форми практичної роботи повинні бути замінені іншим завданням.
Експерименти на тваринах, що пов'язані з хірургічним та іншим
ушкоджуючим впливом, не можуть проводитися за участю або в
присутності осіб шкільного віку.
Тваринам, що використовувалися в наукових експериментах,
тестуванні, навчальному процесі, надається кваліфікований догляд.
Нежиттєздатна експериментальна тварина умертвляється методами
евтаназії до настання у тварини страждань. Методом евтаназії для
експериментальних тварин є передозування анестетиків.
Прибирання трупа можливе лише тоді, коли смерть буде
констатована особою, відповідальною за роботу з твариною.
Стаття 31. Повноваження центрального органу виконавчої влади,
що реалізує державну політику у сфері освіти і
науки, у сфері захисту тварин від жорстокого
поводження{ Назва статті 31 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5456-VI ( 5456-17 ) від 16.10.2012 }
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що
реалізує державну політику у сфері освіти і науки, у сфері захисту
тварин від жорстокого поводження належать: { Абзац перший статті
31 із змінами, внесеними згідно із Законом N 5456-VI ( 5456-17 )
від 16.10.2012 }
контроль за дотриманням вимог цього Закону під час проведення
наукових експериментів;
затвердження переліку наукових установ, які мають право
проводити досліди на тваринах; [/LEFT]
абзац другий виключити; абзац третій викласти в такій редакції:
“складення переліку наукових установ та вищих навчальних закладів,
які проводять досліди на тваринах, та внесення до нього змін;”;
абзац четвертий виключити;
[LEFT]видача дозволів на проведення наукових експериментів над
тваринами;
{ Абзац п'ятий статті 31 виключено на підставі Закону
N 5456-VI ( 5456-17 ) від 16.10.2012 }
{ Абзац шостий статті 31 виключено на підставі Закону
N 5456-VI ( 5456-17 ) від 16.10.2012 }
здійснення інших повноважень у сфері захисту тварин від
жорстокого поводження відповідно до своєї компетенції.
Стаття 31-1. Повноваження центрального органу виконавчої
влади, що забезпечує формування державної
політики у сфері освіти і науки, у сфері захисту
тварин від жорстокого поводження
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що
забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки, у
сфері захисту тварин від жорстокого поводження належить:
установлення порядку проведення наукових дослідів,
експериментів на тваринах; [/LEFT]
після абзацу другого доповнити новим абзацом такого змісту:
“затвердження порядку складення переліку наукових установ
та вищих навчальних закладів, які проводять досліди на тваринах,
та внесення до нього змін;”.
Ключевое изменение в статье 31-1:
из "повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері захисту тварин від жорстокого поводження"
ВИКЛЮЧИТИ контроль за дотриманням вимог Закону “Про захист тварин від жорстокого поводження” під час проведення наукових експериментів та видачу дозволів на проведення наукових експериментів над тваринами.
З "Пояснювальної записки":
за період з лютого 2006 року (місяць і рік прийняття Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження») по травень 2015 року включно до Міністерства за дозволом на проведення експериментів над тваринами надійшло лише два звернення;
"визначені у статтях 26 та 31 Закону регуляторні заходи як такі в міжнародній практиці як правило не застосовуються, оскільки один орган виконавчої влади не може проконтролювати велику кількість різноманітних наукових, наприклад, медико-біологічних досліджень, що проводяться з експериментальними тваринами в різних установах. Такий контроль буде недієвим, формальним. Крім того, його провадження забюрократизовує процес отримання дозволів на роботу з експериментальними тваринами, буде гальмувати проведення наукової роботи в галузі охорони здоров’я людини, виробництво медичних препаратів. Згідно із світовою практикою контроль за гуманним поводженням з тваринами під час наукових експериментів та навчальної роботи здійснюється громадськістю, а установи, що виробляють, наприклад, біологічні препарати, а також віварії науково-дослідних установ або вищих навчальних закладів сертифікуються за міжнародними стандартами GLP, GMP, які, у тому числі, передбачають і гуманні методи роботи з дослідними тваринами.
дозвіл на проведення робіт з експериментальними тваринами скасовується, натомість, відповідальність за організацію роботи з експериментальними тваринами та її результати покладається на наукову установу, вищий навчальний заклад, у якому проводяться роботи з експериментальними тваринами з дослідною (науково-дослідною) метою, які включені до переліку наукових установ та вищих навчальних закладів, що проводять досліди на тваринах, для чого у Законі України «Про захист тварин від жорстокого поводження»: у статті 26 – частина третя викладається у новій редакції, частина п’ята редакційно доопрацьовується та уводяться дві нові частини, у статті 31 – абзац другий і четвертий частини першої виключаються, а статях 31 і 31-1 – уводиться нова норма щодо складення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері наукової діяльності, переліку наукових установ та вищих навчальних закладів, які проводять досліди на тваринах, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки"Так же в "Пояснювальній записці" заранее вписан и ответ нам всем в пункте "Громадське обговорення":
"Проект Закону не потребує проведення консультацій з громадськістю" ...
Если "громадськість" считает по-другому, можно написать об этом в главный комитет по этому законопроекту -
Комітет з питань науки і освіти
Адреса: 01008, Київ, вул. Садова, 3-а
Приймальня Комітету:
Тел.: 255-31-55
Факс: 255-33-04
e-mail:
kno@rada.gov.uaробочі години: понеділок-четвер: 9.00-18.00, п’ятниця: 9.00-16.45
перерва: 13.00-13.45
***
Если есть желающие действительно попробовать повлиять на ситуацию, необходимо быть активными. Давайте действовать не виртуально.
Если у нас нет возможности (пока что) организовывать круглые столы с обсуждением проблемы, реально влиять на общественное мнение, реально принимать участие в принятии закона о запрете опытов. То просто поднять эту тему мы можем.
И начать с письменных обращений. Для начала можно оттолкнуться от этого законопроекта.
1. Выбрать одну тему для письма (из списка ниже или придумать свою).
2. Написать маленькое сочинение на тему, можно 2-3 предложения, но не более одной страницы (!), в конце указать четкий вопрос, на который вы хотите получить ответ (одно письмо - один вопрос).
3. В тексте письма указать адрес и фио для ответа.
4. Найти 2х единомышленников, подписать втроем письмо (можно и одному, но коллективное обращение лучше. 10 писем от трех граждан лучше, чем одно письмо от 30).
5. Получив ответ выложить его здесь (без своего адреса и контактов, естественно)).
Дальнейшие действия будем определять по ответам и по ситуации.
Шановний ...!
Звертаємося до Вас стосовно Проекту Закону "Про внесення змін до деяких законів України, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру", а саме стосовно внесення змін до Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» статей 26, 31, 31-1. (Дальше ваш текст на выбранную тему)
Просимо відповісти ...
Відповідь просимо надіслати за адресою ..., громадянину ...
Дата. ФИО, подписи.
Темы для писем:
а. Законопроектом функция контроля за проведением опытов снимается с государственных органов надзора - кто же будет контролировать проведение опытов над животными?
б. В "Пояснювальній записці" указано, что "дозвіл на проведення робіт з експериментальними тваринами скасовується" означает ли это, что организации "які включені до переліку наукових установ та вищих навчальних закладів, що проводять досліди на тваринах" не будут обязаны никому отчитываться про начало проведения опытов, их количество, перечень подопытных животных и т.п.
в. Существует ли статистика по общему числу организаций, проводящих опыты над животными?
- по количеству и видам животных, подвергающихся опытам?
- если не существует, то как именно до этого осуществлялся контроль за проведением опытов над животными?
г. В "Пояснювальній записці" указано, что "згідно із світовою практикою контроль за гуманним поводженням з тваринами під час наукових експериментів та навчальної роботи здійснюється громадськістю" - просим пояснить как именно общественность может контролировать проведение опытов над животными?
- разработан ли четкий правовой механизм такого контроля?
- если нет, когда он будет разработан?
- если нет, как можно снимать функцию контроля с государства?
д. В "Пояснювальній записці" указано, что данный "проект Закону не потребує проведення консультацій з громадськістю", как можно предлагать изменения, которые предполагают участие общественности без общего обсуждения общественностью?
е. Какова на сегодня в Украине ситуация с получением и соблюдением международных стандартов GLP, GMP в области проведения опытов над животными, на которые ссылаются в "Пояснювальній записці".
Добавляйте свои темы для обращений по поводу опытов над животными. Если будут желающие писать письма, выложу еще адреса, куда их можно направлять.
Письма это то малое, с чего можно начать. Это не предложение "спамить" гос.органы, а предложение открыть реальную дискуссию с низов, от простых граждан. И плевать, что кому-то вопросы животных кажутся "сто-третьестепенными". Давайте попробуем хотя бы поднять этот вопрос. Хотите?
Это можно сделать только вместе.