Лайза2011 писал(а):Закрытие живодёрского сайта - тоже актуально, очень!
Вернее, не сайта как такового - он зарегистрирован не на Украине и даже не в РФ, а вот закрытие доступа к нему из Украины - вполне реально! Тем более, что в сообщениях СМИ мелькали чиновничьи ответы - дескать, закроем, как только будут обращения граждан.
При всем согласии с написанным выше, вынужден заметить, что в Украине механизма блокирования доступа к подобным сайтам пока нет. В отдельных случаях (связанных в подавляющем большинстве со спорами лицензионного характера) сайты блокируются в основном путем "отъема" доменов владельцами торговых марок (пример: triolan.ua). Было несколько случаев выемки техники различными подразделениями МВД с украинских дата-центров (давний пример: Инфостор; недавний - ПростоПринт). Больше громких прецедентов не было.
Что касается обсуждаемого случая, то здесь нужно ждать принятия в каком-то виде Закону України "Про захист суспільної моралі" (
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/web ... 3511=38551). В профильных и не только изданиях было много слов по его поводу. Здесь я позволю себе процитировать только два отрывка из него:
Стаття 10. Заборона виробництва та обігу продукції, що завдає шкоди суспільній моралі
З метою попередження виробництва та обігу продукції, що завдає шкоди суспільній моралі забороняється:
1) проведення видовищних заходів, виробництво та обіг будь-якої продукції, яка:
пропагує війну, зміну шляхом насильства конституційного ладу або територіальної цілісності України, тероризм, інші прояви злочинної діяльності;
пропагує національну, расову та релігійну ворожнечу, зокрема расизм, ксенофобію, українофобію, антисемітизм;
пропагує фашизм та неофашизм;
принижує або ображає націю чи особистість за національною ознакою;
пропагує неповагу до національних і релігійних святинь;
принижує особу, є проявом знущання з душевнохворих, літніх людей, людей з фізичними вадами (каліцтвом);
пропагує вживання токсичних, наркотичних, психотропних речовин, алкогольних напоїв, тютюнопаління;
пропагує насильство і жорстокість;
пропагує проституцію, звідництво, торгівлю людьми, створення та поширення продукції порнографічного характеру;
Выделено мной -
Стаття 11. Заборона розміщення та поширення в телекомунікаційних мережах продукції, що завдає шкоди суспільній моралі
Забороняється розміщення та поширення в телекомунікаційних мережах продукції, визначеної статтею 10 цього Закону.
Оператори та провайдери телекомунікацій, що надають послуги з розміщення, зберігання та доступу до електронних інформаційних ресурсів (веб-сайтів), а також послуги доступу до мережі Інтернет, зобов’язані:
- при укладанні угод (договорів) про надання послуг обов’язково попереджати споживачів послуг про заборону розміщення та поширення в телекомунікаційних мережах продукції, що завдає шкоди суспільній моралі, а також про встановлені законодавством обмеження щодо обігу продукції еротичного характеру;
- вживати невідкладних (протягом доби) заходів щодо обмеження вільного доступу до електронних інформаційних ресурсів (їх частин), визначених Національною комісією України з питань захисту суспільної моралі еротичними;
- за наявності рішення суду на протязі доби забезпечувати технічними засобами видалення контенту, що завдає шкоди суспільній моралі, у тому числі дитячої порнографії, з національного сегменту мережі Інтернет, а за умов його розміщення поза межами України – надійне блокування доступу до нього з національного сегменту мережі Інтернет;
на запит правоохоронних органів в рамках заходів з протидії поширенню в телекомунікаційних мережах інформації, що завдає шкоди суспільній моралі, невідкладно надавати інформацію, за допомогою якої можна встановити:
тип інформаційної послуги, особу користувача послуг та інші відомості, які можна отримати за допомогою угоди або домовленості про постачання послуг;
місце встановлення телекомунікаційного обладнання, час та місце створення, функціонування інформаційних ресурсів та дані щодо доступу до них користувачів телекомунікаційних систем.
Теле- і радіокомпаніям, провайдерам програмної послуги, які діють в Україні, забороняється створювати, поширювати, транслювати (ретранслювати) кіно-, аудіо-, відеопродукцію, телевізійні та радіопрограми (передачі), надавати послуги перегляду чи прослуховування продукції, яка заборонена до обігу на території України відповідно до статті 10 цього Закону.
Итого: если данный закон будет принят в существующей редакции, то чтобы вынудить
магистральных провайдеров в Украине (а таких немного) заблокировать какой либо сайт, нужно будет или решение Нац комиссии Украины по общественной морали или решение суда. Во всех случаях, необходимы скорее всего коллективные серьезные аргументированные обращения и общественных организаций и частных лиц.
В любом случае пока закона нет, правоприменительной практики нет, прецедента нет. Но в наших силах это всё инициировать. Хотя бы для начала накоплением реального материала, показывающего почему ресурс можно и нужно отнести к категории пропагандирующих жестокость и насилие. А затем, на этом основании составлении юридически грамотных документов. И т.д.